Wednesday 2 November 2011

kenangan mengusik jiwa..

Alamak!! Hujan.. Dah musim banjir agaknya. Wah!! semakin lebat ye. Titis-titis hujan itu titisan berkat. nak berfalsafah la sikit.hihi Ya Allah, aku mahu jadi seperti hujan yang mulia di singgahsana langit tinggi maruah dan kedudukan, namun demi amanah, hujan rela merendah diri menyembah kulit bumi demi kelangsungan sebuah kehidupan yang diamanhkan Tuhan. Hujan tidak pernah terkhilaf menurunkan Rahmat Tuhan, sedang manusia sentiasa terkhilaf dengan kesalahan dan kelupaan. Sekadar renungan.

Yang menjadi kenangan mengusik jiwa tidak sama sekali berkaitan dengan hujan sebenarnya. Jauh menongkah arus lari dari topik sebenar..wraf wraft wraft.. banyak yang menjadi kenangan kepada kita semua. setiap yang berlaku ada kebaikannya. Harus pejam mata dan cuba apa saja. Awat kluaq Najwa Latiff pulak ni..kah3. Serius serius. haikkk..(kawad)..

Pada saya, (skema gilak ayat, tak penah aku buat ni) setiap perkara yang telah saya jalani atau past tense nya perkara itu kepada saya akan menjadi kenangan dalam my mind. Tapi tak semua jugak..kah3. Ayat berbelit bak ular kena sawan. hihih.. Tapi, kebanyakkan perkara yang tak boleh dilupakan adalah saya mempunyai teman-teman macam kalian. InsyaAllah kenangan tu akan saya bawa hingga hujung kaki opps nyawa daa.
 Tak kiralah samada semasa saya di sekolah dulu dan sekarang. semuanya menjadi momen-momen manis dan rock..

No comments:

Post a Comment