Tuesday 15 November 2011

Aku Yang Menemankan Malam

                       "Sebelumnya kau pergi,
                       renunglah ku di sini,
                        kerna mungkin terjadi,
                         kita takkan bersua lagi.

Huishh.. Jiwa karat ku di malam buta ni.. kiki.. Teringat kenangan dulu-dulu bila lagu-lagu evergreen ni berkumandang dipendengaran. Terimbau segala yang buleh terimbau la kan. Adess.. Kini aku sendiri, jauh melangkah pergi, tidak menoleh lagi. Kenangan silamku kini tertulis dalam sebuah puisi. Masih boleh meneruskan perjalanan walau apa jua badai menimpa. Bak kata Erra dalam lagunya 'manisnya pertemuan, pahitnya perpisahan'.

Setenang air dikolam yang banyak bunga teratai berkembang mekar bila pagi dan menguncup bila tengaharinya khususnya kat kolam kat DKAP tu kan, ala yang kat tepi dia tu ada beberapa pohon rambutan yang sedang masak seranum dan semanis miktam itu, huh! semput nak menghabiskan ini ayat maa.. Tiada sebarang tema dan persoalan pada perenggan dua..kah33. Tapi, ku kangan sama sahabat lamaku yang jauh nun di sana..

                SArAH.. Ku kangan sama kamu..


   Inilah dia sahabatku =Maisharah Mohamed Ali.. Lof u Rah..

Ku berdoa supaya persahabatan yang kita bina selama ini mampu bertahan hingga ke akhirnya. Biarlah beribu batu jauh jarak penghalangnya, biarlah masa menjadi kekangannya, biarlah segalanya berlalu, namun satu yang ku ingin  khabarkan, aku bangga, bersyukur, teruja dan segala rasa lagi kerana Tuhan mempertemukan kita. Persahabatan yang kita bina banyak mengajarku tentang satu perkara iaitu best kalau dapat kawan yang sememangnya best.

Kini, ku juga punyai sahabat yang best-best belaka. Aku bangga punya sahabat sehebat  seperti kalian. Kalau nggak, siapa yang mahu melayan karenahku dalam meniti arus globalisasi masa kini. Dengan adanya sahabat seperti kalian, duniaku penuh dengan warna-warni. Kebannyakannya, manis-manislah. Susah nak dikata. Rumusannya is korang memang hebatlah..






               hihi..gambar sekadar hiasan rindu..

No comments:

Post a Comment