Sunday 13 November 2011

Jom cari dia

Suatu hari nanti selepas kita semua telah bergraduat, tentu semua akan kalut pergi mencarinya. Mana taknya, dia ni penting untuk kita semua serah balik yang bukan milik kita tu kan. Kalau tak bayar kang, sampai la suratnya. Wah! lega kan kalau dapat bayar cepat-cepat. Takyah dok pening-pening. Yuk semua kita pakat berebut gi cari kerja. Tentu seronok banyak kan gi cari kerja, pastu gi interbiu. Wah!! gimana ya pada masa aku gi interbiu nanti. Apa yang dipakai? Better ku pi beli baju batik barang sehelai dua tiga helai.

Hmm...tak sabarnya ku menanti detik itu. Semuga aku mampu mendapat apa yang aku idamkan. Tapi, kalau tak dapat apa yang aku berkehendakan pun takpa, janji ku punya kerja. Jangan pilih-pilih.. Bedal jer, tapi kena tengok jugak la bro. Jangan bedal sebarang bedal. Biar bedal ada makna. kan kan. Sekarang ni banyak kerja yang ditawarkan kat internet, so moral of this story is rajin-rajinkan diri anda surf internet kat laptop masing-masing yer. Nak surf kat dalam lab masa korang masuk tutorial pon takpa gak. kih3. Tapi ingat, jangan lupa diri. Pandai-pandai la kawal diri.

Buat kawan-kawanku yang masih malu-malu dan selalu jer nak gelak tu, kaver la diri bila korang nak ditemuduga satu hari nanti eh. Ingat aku dalam temudugamu. ( tapi, kalau kita gi temuduga sama-sama pun best jugak kan. Tapi sayang seribu kali sayang, kekosongan kerja tu hanya untuk satu tempat kosong sahaja. So, aku masti fight punyer..kah3)Lagi, apa yang aku nak pesan eh, haa kalau korang dah dapat gaji pertama tu, jangan lupa pulak kat gue. kah3, gitu.. Asik asik..Kata apa kita eh kot terbalik plak ayat yang ku bina ini, sori. Jadi, apa kata kalau kita stat cari kerja sekarang. jom. Bukan apa tau, sikit lagi senang la kan.Gelojoh bukan sebarang gelojoh tau..Buat surat job application then thank you letter and lastly follow up letter to a job application. Ok yuk everybody..

No comments:

Post a Comment