Sunday 1 January 2012

DR NORMALIZA ABD RAHIM= BBK3408

Assalamualaikum na.. Aku merasakan aku orang yang terakhir yang membuat kerja ini. Sungguh tak berapa nak sopan. Kemaafan dipinta sekali lagi. Selamat hari raya. Maaf zahir dan batin. kih kih. Pada pagi yang mulia ini, ingin saya sampaikan sebuah cerita yang bertajuk multivitamin eh eh yang bertajuk Seorang Raja dengan Rakyat Jelatanya. Izinkan saya memulakan cerita. Jeng jeng jeng. (Dengan penuh bersemangat)

Di hujung sebuah blok, ada satu negeri yang diberi nama oleh siapa ntah iaitu Wacana bukan luticana, masuklah rakyatnya memenuhi balairung kamar tersebut. Beberapa detik lebih, Rajanya pun tiba. Fuyyoo. Raja kelihatan  sangat vogue dan ada sedikit unsur rock pada pandangan hamba. Di sini tersimpan segala rahsia tentang Raja yang rock itu. Ayuh tekan. http://aammwa.blogspot.com/ .Jangan timbul rasa segan walau sekuman pun. Tekan saja. Raja suka punyerr. Saya ada gambarnya. Ta tra tra tra. upload 99% ha! inilah dia Raja yang rock itu.

Nama penuh Raja dengan gelaran tertinggi dia is Dr Normaliza Bt Abd. Rahim. 
I said : Dr. you are the best among the best.

Adegan demi babak dan bab pun bermula. Berlaku bermacam-macam drama serta sayembara tapi tidak pentomin juga tidak ada sebarang penganugerahan artis paling ngetop. Sepanjang karier saya selama bergelar rakyat di bawah naungan Raja yang rock ini ialah saya rasa teramat teruja. Mujur saya tidak begitu terkinja-kinja di pentas dunia ini. kah kah kah. Ini sudah tidak ada modal nak bercerita. Ayuh! Bangkit. yeahh! Jangan bimbang, banyak lagi cerita ngetop ni.

Sambungan...
Raja menitahkan agar semua rakyat jelatanya membina istana pasir. What? Bukan-bukan. begini, buat bermacam-macam benda. Mula-mula sebagai rakyat yang memang tidak ada sebarang aktiviti terlatih, memang kita semua blurr. Tapi, tu hanya sekejaban coma. Lepas ada tunjuk dan ajar nescaya rakyat-rakyat yang memang sudah tersedia cukup segala zat makanan ni pun cepatlah belajar. Siap pada waktu yang sewaktu dengannya. Tak hairanlah. Rakyat seramai 37 kepala telah bergabung menjadi ahli kumpulan sebanyak 7 kumpulan. 

Dari arahan kerja masuk lab hinggalah rakyat pandai menggunakan teknologi. Di sini saya sertakan butiran lengkapnya iaitu buat majalah, kalendar, membina blog yang lengkap dengan link setiap rakyat, tapi ada yang tak menjadi buatanya. kah kah. Tak ada gambarlah dan sebagainya. kah kah. Lagi import export picture to picasa, print screen, membina jaringan laman sesawang rakyat, ratu mengeluarkan teka-tekuk yang tak berapa nak rock, menggunakan power point siap ada dendangan lagu, menjadi artis tak berapa nak ngetop, juga rakyat menjadi seorang reporter. Eh tak silap saya ada juga yang jadi penari ronggeng yang tak menjadi, jadi hantu, kamera man, jadi editor, jadi pelukis tegar dan ohhh tak senarai hamba nak sebut. Sampai begitu sekali gamaknya. kah kah kah. Tapi, serius best walaupun banyak kerja yang diperintahkan. Angkat Ibu jari kecik. Ayah berkata, wah! ini yang kamu belajar ya. Sudah tentu la yah. Baguskan. Hmm.. Bagus anak aku. Tak gentar menyahut cabaran. 

Sepanjang karier saya sebagai rakyat dalam pemerintahan Raja, udah banyak kok pengalaman yang saya timba dan senduk. Saya dapat bergaduh dengan rakyat yang lain, bermasam muka barang seminit dua, dapat tarik rambut kawan, cucuk mata dia orang dan sebagainyalah. Pendek kata, banyak step yang harus ditempuhi. Hinggakan berbelas-belas step tu. Step 1= baring, step 2= jatuhkan kelapa, step 3= kelip-kelip pas kan mata dan anda bayangkan sendiri. kah kah kah. Kita sebagai rakyat harus punya dan pilih banyak cara. Di bawah pemerintahan Raja juga, kita harus bijak memilih apa yang perlu dipilih dengan tepat dan sesuai. Jangan ada sebarang keraguan. Dengarlah kata hati anda. Ikut rasa binasa, tapi ikut hati mati. Justeru, moral of this story is don't judge a book by it's cover. Dan satu lagi nasihat saya, sambil menyelam minum air. Basahkan tekak je. Tapi awas! jangan terlebih minum sudah. Buruk padahnya.

Di sini juga, saya akan selitkan sedikit kenangan yang akan menggamit memori bagi saya dan anda satu masa nanti. Diharap, kita akan tetap bersatu. Jangan jadikan yang pahit sebagai pemusnah hubungan kita namun, kenanglah segala memori yang kow-kow yang telah kita bina bersama. Yoo yoo..



Kumpulan Mana Belakang Nuh. Wah! Tok Billai la..

Sekian terima kasih. hasta manyana.

No comments:

Post a Comment